halllååååå

Godkvälll! Hade tänkt att det här skulle vara lite som min dagbok under tiden här i AU. Lite svårt när internet på mitt rum suger. Måste väl också erkänna att jag har haft roligare saker för mig än att skriva här. Tiden går extremt fort, jag har varit här i snart 9 veckor?! Det är helt stört länge i alla fall. Den senaste tiden har jag mest bara levt som vem som helst, inte gjort något speciellt. Svårt att skriva när det inte finns något nytt att skriva om. Vi går ut, vi chillar, vi promenerar, går på bio, äter mat och dricker vin. Var på IKEA härom veckan. Kan säga att lingonsylt aldrig har smakat så gott, inte köttbullar heller för den delen... Kan ju också tillägga att jag trivs som fisken här. Det är faktiskt underbart även fast jag stör mig på mycket. En viktig liten detalj i mitt liv är ju att gossip girl har börjat igen. Jordens största äckelserie egentligen men jag kan inte låta bli att älska den av heeela mitt hjärta haha... Kan väl med andra ord säga att vardagen här är ett faktum. Jag skulle nog behöva bli rejält omskakad för att förstå hur sjukt bra jag har det.

Över till något annat. För ungefär en vecka sedan så bestämde jag mig för att somehow sluta med mitt au pair jobb. Söka ett riktigt jobb, skaffa lägenhet i bondi och bara börja med något nytt. Känner att jag behöver mer att göra och mer cash att rulla in. Hade panik först med tanke på att jag inte vill lämna min familj här. Underbaraste någonsin, till och med så underbara att jag troligtvis kommer kunna flytta (om det fixar sig) och jobba samtidigt som jag jobbar lite hos dem. Såå just nu mår jag toppen! Kunde inte ordna sig bättre, om jag nu hittar ett jobb och en billig lägenhet vill säga... En annan sak är att jag har börjat gymma. Varannan dag minst och det ska jag klara för nu ska jag bli fit och hälsosam så jag inte får äckelkropp. mohahaaa

Från och med nu så är jag igång igen. Vill ju faktiskt komma ihåg och kunna titta tillbaks på mitt liv här down under. Mer skrivande och mindre bilder om jag har rätt. Kan ju också tillägga att jag har två toppen tjejer till vänner här nere. Är så sjukt glad och tacksam över det! najsnajsss OCH loove to u all back hoomeeee! Saknar alla underbara människor.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0